Over Duore

Wat doen wij?

Wij zorgen dat de cliënt een hulpverlener kan kiezen die past bij de hulpvraag en waarmee hij/zij de ‘klik’ heeft. Wij zorgen dat de cliënt meer regie in zijn/haar traject krijgt en waarborgen de continuïteit doordat een hulpverlener zich aan het gehele traject verbindt. Wij bieden de hulpverlener professionele ruimte, mogelijkheden tot ontwikkeling, geen onnodige administratie en een goede waardering. Wij bieden de gemeenschap dat de bedrijfsvoering deugdelijk en transparant is en de opbrengsten in de organisatie ten goede komen van preventieve trajecten. Voorkomen is, waar mogelijk, tenslotte beter dan herstellen!

Image placeholder
Image placeholder

Hoe dan?

Op de website staan de hulpverleners van Duore met een foto en hun specifieke expertise vermeld. Als cliënt (of ouder van een cliënt) kun je zo bekijken wie het beste aansluit bij de hulpvraag die er is. Je kunt dan een kennismakingsgesprek aanvragen met deze hulpverlener voor je beslist of je samen het traject in wilt gaan. Een gezamenlijke “klik” is namelijk een voorwaarde voor een geslaagd traject.

Bij Duore blijft deze hulpverlener gedurende het hele traject aan je verbonden zodat je ook samen iets op kunt bouwen. Bij Duore heeft de client zijn eigen dossier, en jij bepaalt met wie je dit wilt delen. Dit dossier is ook vanaf je smartphone te bereiken. En van hieruit kun je ook communiceren met bijvoorbeeld je hulpverlener. De hulpverlener is voor de cliënt rechtstreeks te bereiken. Geen tussenkomst van de organisatie dus korte lijnen.

De hulpverlener wordt door Duore ontzorgd op het gebied van administratieve ondersteuning, het behalen van een persoonlijk keurmerk, trainings-en opleidingsaanbod en krijgt een goed tarief vergoed. Dit kan omdat Duore een platte organisatie is met weinig overhead. Daarom kan Duore ook kwalitatieve zorg voor een relatief lage prijs leveren. Wij vinden dat gemeenschapsgeld daar terecht moet komen waar het hoort en daarom hebben wij in de statutair bepaald dat Stichting Duore de opbrengsten bestemd voor de doelgroep waar zij voor werkt. Enerzijds om terugval te voorkomen en projecten te financieren die participatie bevorderen en anderzijds ook om te voorkomen dat er nieuwe zorgvragen ontstaan. Samen met cliënten en gebiedsteams bekijken we waar dit geld het beste ingezet kan worden.

Image placeholder